מנהיגות ותכונות המנהיג
מקום הפעילות: בחוץ או כיתה גדולה
זמן פעילות משוער: 10-15 דקות
נערך ע”י: צוות מש”צים פלוס
מטרה
- המודרכים ילמדו על תכונות המנהיג ויחשפו למנהיגות באשכול בבית הספר
יעדים
- המודרכים ישתפו פעולה כדי להצליח
- המודרכים יתנסו בהנהגה של הקבוצה
- המודרכים יעזרו אחד לשני בזמן הפעילות
ציוד
- 2 * צלחת / קערה עם חבלים קשורים
- כדור / הקערה מלאה במים
- פתקים שכתובים בהם תכונות של אדם (תכונות מצורפות בנספח א’)
פתיחה | זמן: 1 דקות
המדריך יקריא למודרכים את המשפט “מנהיג הוא אחד שיודע את הדרך, הולך בדרך ומראה את הדרך.”
(ג’ון סי מקסוול) וישאל את המודרכים מה דעתם לגבי המשפט.
גוף | זמן: 8-10 דקות
חלק א’ – פעילות:
ODT, משימת אתגר להובלת הקבוצה: (5 * 7 דקות) המדריך מסביר על הפעילות ומוודא שהמודרכים הבינו אותה.
המדריך מחלק את הקבוצה ל-2 / 3 קבוצות (לפי גודל הקבוצה).
על הקבוצה להעביר קערה הקשורה בחבלים מלאה במים למקום שהמדריך יקבע מבלי לגעת בקערה.
הקערה קשורה למספר חבלים לפי מספר המודרכים בקבוצה פחות אחד (למשל קבוצה בת 10 מודרכים תקבל קערה עם 9 קצוות חבל).
המודרך שלא קיבל חבל יוביל את הקבוצה וינהיג אותה.
לאחר הפעילות המדריך שואל את הקבוצה: “איזה תפקיד אתם חושבים שהיה לאיש שלא נגע בחבל?”
המדריך שואל את המודרכים שלא נגעו בחבל: “האם הרגשתם שאתם מובילים . מנהיגים את הקבוצה?”
חלק ב’ – “תכונות המנהיג”:
המדריך מבקש מהמודרכים לשבת במעגל ומפזר את הפתקים עם התכונות במרכז.
על חלק מהפתקים כתובות תכונות שלא מתאימות למנהיג ועל האחרים כתובות תכונות שמתאימות למנהיג. (דוגמאות בנספח א’).
המדריך יבקש מתנדבים אשר יבחרו פתק ויסבירו האם התכונה שכתובה מתאימה למנהיג או לא ומדוע
סיכום | זמן: 2 דקות
המדריך ידבר עם החניכים על ערך המנהיגות במש”צים.
נקודות מיקוד:
- מה מנהיג במש”צים אמור לעשות?
- חשיפת המודרכים להנהגה ולהנהגת הפש”צים באשכולות
מקורות והרחבות
מצורפים בקובץ המלא
נספחים
מצורפים בקובץ המלא