מעגלי של"ח

מעגל קהילה וסביבה

שכבת המודרכים: ח’ – י”ב
מקום הפעילות: כיתה או מרחב פתוח
זמן פעילות משוער: 40 דקות
קובץ מלא: צפייה והורדה
נערך ע”י: צוות מש”צים פלוס


מטרה


  • המודרכים יבינו את חשיבות איכות הסביבה

יעדים


  • המודרכים יכירו את החיבור בין איכות הסביבה לקהילה
  • המודרכים יכירו את החיבור שלהם לאיכות הסביבה והקהילה
  • המודרכים יבינו את הקשר בין האדם לטבע

ציוד


  • תמונות (נספחים)
  • קטע קריאה (נספח ב’) * 3

פתיחה | זמן: 10 דקות


המדריך יחלק ברחבי המעגל תמונות של חיות כלואות בפסולת (נספח א’).
לאחר שהמודרכים יעברו ויסתכלו עליהן המדריך ידון איתם על התמונות.

שאלות לדיון:

  • מה אתם רואים בתמונות האלו?
  • למה לפי דעתכם הבאנו את התמונות האלה?
  • מה ייתן לנו לשמור על הסביבה ולמה אנחנו צריכים לעשות את זה?

גוף | זמן: 25 דקות


המדריך יחלק את המודרכים ל-3 קבוצות, כל קבוצה תקבל קטע קריאה (נספח ב’) ותצטרך לקרוא אותו ולדון על השאלות המצורפות. (15 דקות)

שאלות לדיון:

  • מה דעתכם על הקטע?
  • מה הקשר כמראה הכותב בין האדם לטבע?
  • מה חווה האדם בטקסט?
  • מה עלינו לעשות עבור הטבע?

לאחר הדיון בקבוצות המודרכים יחזרו למעגל והמדריך ישאל את כולם מה הם חשבו על הטקסט ומה לדעתם היה חשוב בטקסט ומה לא. (10 דקות)

סיכום | זמן: 5 דקות


המדריך ישאל את המודרכים מספר שאלות:

  • מה למדתם חדש במעגל זה?
  • האם גיליתם משהו חדש בחשיבות שימור ואיכות הסביבה?

לאחר מכן, המדריך יסכם את המעגל ויסביר:
הסביבה היא חלק מהקהילה שלנו.. אם לא תהיה לנו סביבה ולא נשמור עליה אז אנחנו לא נהיה פה.
קיימים פה יחסי תן קח וכרגע היחסים הם רק קח כי אנחנו רק לוקחים מן הטבע ולא נותנים לו זמן לנוח ולהשתקם. אנחנו בתור מדריכי של”ח שאמורים לדאוג לאהבת ידיעת הארץ אנחנו צריכים לדאוג לכך שהחניכים שלנו יבינו את החשיבות של איכות הסביבה והשמירה שלה. בין אם זה בטיולים שאנחנו הולכים איתם להסביר לא לזרוק את הזבל שלהם על הרצפה ואת החשיבות של שימוש בכלים רב פעמיים.

מקורות והרחבות


מצורפים בקובץ המלא

נספחים


מצורפים בקובץ המלא

ממליצים לקרוא גם..
Close
Back to top button
דילוג לתוכן