קבוצתיות והווי

מיהו מנהיג?

מטרות:
מיהו מנהיג?
שהחניכים ילמדו ויבינו מיהו דמות המנהיג וכיצד פועל.
ציוד דרוש:
אין
משך פעילות משוער: שעה-שעה וחצי
כמות מודרכים: 10 ומעלה
כמות מדריכים מומלצת: 1


מהלך הפעולה:
1. שמש אסוציאציות – שואלים את החניכים מהו מנהיג בשבילם.
2. מחלקים את הקבוצה למספר קבוצות (בכל קבוצה 3-4 חניכים).
כל חניך מוציא את הדף שהוא התבקש לענות עליו בבית (מצורף מטה) ומקריא לקבוצה את מה שהוא כתב על מיהו המנהיג שלו, ויושבים בכל קבוצה ומסכמים את כל המסקנות שלהם לגבי מיהו מנהיג.
מחלקים לכל קבוצה בריסטול וטושים וכל קבוצה צריכה לצייר את דמות המנהיג שהם הרכיבו מכול המסקנות שלהם ואח”כ להציג את זה בפני הקבוצה.
3. כל קבוצה מציגה בתורה את דמות המנהיג שלהם .
4. לאחר הצגת הציורים מציגים לקבוצה מספר תמונות ( אחד של מישהו מהממשלה- רצוי אדם מוכר, מפורסם, וסתם תמונה של מישהו שאף אחד לא מכיר), נותנים לחניכים כמה זמן להסתכל על התמונות ואז שואלים אותם מיהו לפני דעתם מנהיג?
למה הוא מנהיג? האם כל אחד יכול להיות מנהיג? האם אתה יכול להגיד על עצמך שאתה מנהיג? ועוד…

סיכום: מסכמים את כל מה שהחניכים אמרו במהלך הפעולה לגבי מיהו מנהיג ומה תפקידיו וכו’.

את הדף הזה יש לתת כמה ימים לפני הפעולה

בחר לך אדם אשר מהווה בעיניך את דמות מנהיג, דמות זו יכולה להיות בעירך או מחוצה לה ובכל תחום בחיים.

פגוש את האדם שבחרת וערוך לו ראיון ע”פ ההנחיות הבאות:

מקום הראיון:
שם משפחה:
שם פרטי:
מקום מגורים:
תחום התפקיד:
מהות התפקיד (תחומי העיסוק, מס’ האנשים הכפופים וכו’):

1. מהו החזון שלך:
2. באלו קשיים נתקלת?
3. כיצד אתה מוביל אחריך את האנשים מסביב?
4. כיצד אתה מגייס משאבים נוספים?
5. איזה הצלחות היו לך בחיים?
6. האם אתה מסתדר עם הזמן?
7. מה אתה עושה כאשר אנשים מתנגדים לפעולותיך?
8. איך אתה משווק את פעולותיך?
9. מהיכן אתה שואב כוח?
10. מ אתה עושה בשעות הפנאי שלך?
11. אחר:

ממליצים לקרוא גם..
Close
Back to top button
דילוג לתוכן