כלליש"ש-ב"ש

משירות לאומי לשביל ישראל

שתינו עשינו את שירות הלאומי שלנו בשל"ח בנהריה ובמחוז צפון, חווינו המון טיולים, נוער איכותי, מסע משמעותי ומרגש בפני עצמו לכל אחת מאיתנו. אבל עכשיו בחרנו לצאת למסע אחר יחד - לצעוד מאילת צפונה עד לדן לאורך ולרוחב ארצינו

כאן רותם וחנה כותבות לכם/ן משביל ישראל!
שתינו עשינו את שירות הלאומי שלנו בשל”ח בנהריה ובמחוז צפון, חווינו המון טיולים, נוער איכותי, מסע משמעותי ומרגש בפני עצמו לכל אחת מאיתנו.
אבל עכשיו בחרנו לצאת למסע אחר יחד – לצעוד מאילת צפונה עד לדן לאורך ולרוחב ארצינו.

וקשה תוך כדיי ההליכה במסלולים שלא להזכר בכם, המש”צים, שעוברים שנה שנה תהליך של להכיר מקרוב את הטבע ועולם הטיולים ואת עצמכם בתוכו.

בשביל, הגענו עד ערד, ממש אמצע הדרך, משאירות מאחורינו את הרי אילת, הערבה, הנגב ומדבר יהודה אבל לוקחות איתנו את המסע המדהים שעברנו בתוכו – והיינו רוצות לשתף אתכם בחלק ממנו.

התחלנו לפני חודש מבית ספר שדה אילת, עם תיק מאוד כבד, לא ממש בכושר אבל המון התרגשות וסקרנות, כמו לפני כל התחלה של משהו חדש. בטח אתם מכירים את התחושה של הערב שלפני כנס או מסע, התיק ארוז, הנעליים מחכות כבר שיצעדו בהן וקשה להרדם – אז דמיינו שבתיק הזה, ששוקל לא מעט, למרות שיש בו מעט – וזה כל מה שאתם צריכים, זה הבית החדש שלכם – רק שהנוף ממנו משתנה כל יום וכל רגע.

שביל זה דבר קצת מצחיק | צילום: חנה שניידר, רותם כהן

שביל, זה דבר קצת מצחיק, מין איזור מוסכם שדרכו אנחנו מונחים לטייל בנוף, יש נקודת התחלה ויש נקודת סוף, ומי שהספיק ללמוד לקרוא מפה מנחש ומבין כביכול את מה שקורה בין שתי הנקודות האלו.
אבל בפועל, כל צעד הוא הפתעה – וכמה שמגיעים מתוכננים ומאורגנים לחוויה הזו, הציוד הכי הכרחי לחוויה הזו הוא שהלב יהיה פתוח. כי אם היינו בוחרות מילה אחת לתאר את השביל עד עכשיו – היא מפגש.
מפגש שהוא לפני הכל עם עצמינו, כל אחת מאיתנו עם עצמה ועם העולם שלה. האתגר וההתמודדות הם אישיים ואין כמו אתגר טוב ויציאה מאיזור הנוחות שלנו כדיי להכיר מי אנחנו באמת.
אבל המפגש שעליו היינו רוצות לשתף, הוא המפגש עם הארץ שלנו. כי גם אתם נמצאים במפגש איתה, מזווית אחרת, של מנהיגות, אחראיות ואהבה כלפיה – מי מכם בתור חניך ומי בתור מדריך מתמודד עם המפגש הזה, אני מול הארץ שלי, והאנשים שבה.

הזדמנות להכיר עצמנו, שביל ישראל | צילום: חנה שניידר, רותם כהן

והארץ הזו, כמה שהיא קטנה, ככה היא גדולה ביופיה וככה היא מלמדת אותנו – כשאנחנו עם לב פתוח כלפיה. כי לטייל בה, זה מעבר ללצאת לחיק הטבע ולהנות מהיופי – זה הזדמנות להכיר את עצמינו, מתוך האתגר, מתוך המפגש – מתוך זה שאני רואה כמה טוב אני מקבל סביבי.
ארץ ישראל היא לא רק טבע, היא גם אנשים, היא בעיקר סיפור שכולנו חלק ממנו – והשל”ח והשביל הם דוגמא למפגש עם אלה ועוד – ובגלל זה היה חשוב לנו לשתף אתכם – אולי קצת לעורר בכם גאווה על ההזדמנויות שיש לכם בתור מש”צים, ולפני, בתור אנשים פה בארץ.
ואולי .. אולי – לגרום לחלק מכם להתחיל לחלום על החוויה הזו עבורכם באיזשהו שלב בחיים, שביל ישראל הוא מרחב מדהים למפגש עם עצמכם ועם הארץ שלנו.
תודה למי שקרא עד לפה, קצת קשה לצמצם במילים (אתם מדריכים.. אתם יודעים)

מאחלות לכם/ן חג אביב פורח כשר ושמח! 💐🌼🌹
אוהבות ומתגעגעות מאוד! ❤️
חנה ורותם

ממליצים לקרוא גם..
Close
Back to top button
דילוג לתוכן