מיהו המש”צ?

שכבת המודרכים: ח’ – ט’
מקום הפעילות: כיתה או מקום סגור
זמן פעילות משוער: 30 דקות
קובץ מלא: צפייה והורדה
נערך ע”י: צוות מש”צים פלוס

מטרה


יעדים


ציוד


פתיחה | זמן: 5 דקות


המדריך ירשום על הלוח שמש רעיונות וידון עם הקבוצה – “מדוע בחרתי להיות מש”צ?”
המדריך ירשום את תשובות המודרכים בשמש

גוף | זמן: 15 דקות


חלק א’ – אתגר השוקולד (5 דקות):
המדריך מבקש מתנדב מהקבוצה אשר יהיה המשקיף והאחראי על הקבוצה.
לאחר מכן, המדריך ישים חפיסת שוקולד על השולחן, יבקש לאכול ממנו ויצא מהכיתה.
לאחר כ-3 דקות, המדריך יחזור לכיתה ויפתח דיון על האירוע.

שאלות לדיון:

המדריך יסכם את הפעילות ויסביר שהקבוצה לא הצליחה להתארגן כמו שצריך, תמיד הם היו בצד שעושים למענו ולא בצד העושה.

המדריך יסביר למודרכים שכעת, הם ילמדו איך להדריך, להיות בצד המנהיג ולהוביל קבוצה כך שמשימה פשוטה כמו חלוקת שוקולד תלך בקלות מבלי קונפליקטים.

חלק ב’ – גם אני מנהיג! (5 דקות)
המדריך יעביר לקבוצה קופסה ובה תמונות של מנהיגים (נספח א’).
על כל מודרך, לתאר את הדמות במילה אחת מבלי ששאר הקבוצה תראה את מה שבקופסה. לאחר מכן יעביר המודרך את הקופסא למי שלידו.

בסוף כל סבב, המדריך יוציא את תמונת המנהיג ויתחיל סבב חדש עם תמונה חדשה.
בתחתית הקופסה (הסבב באחרון), המדריך ישים מראה.

המדריך יסכם את הפעילות ויסביר שלכל אחד מהמודרכים יש את הפוטנציאל להנהיג והמטרה העיקרית במהלך השנה היא שהמודרכים יצאו עם יכולות הדרכה ומנהיגות.

סיכום | זמן: 10 דקות


כל מודרך יקבל דף עם מספר שאלות על המש”צ (נספח ב’).
המודרכים יענו על השאלות ולאחר שיסיימו, יכניסו למעטפות את התשובות.
את המעטפות המודרכים יקבלו בסוף שנה וידונו על השינוי שחל.
לסיום, המדריך יחלק לכל מודרך צ’ופר לסיום ההדרכה (נספח ג’).

מקורות והרחבות


מצורפים בקובץ המלא

נספחים


מצורפים בקובץ המלא
Exit mobile version