מעגלי של"ח

מעגל מהישגים לאומיים להישגים אישיים

שכבת המודרכים: ז’ – י’
מקום הפעילות: במחנה הקבוצתי
זמן פעילות משוער: 20 דקות
קובץ מלא: צפייה והורדה
נערך ע”י: צוות מש”צים פלוס

מטרה


  • המודרכים ישקפו את ההישגים האישיים שלהם עד כה ויבינו מה ירצו להשיג בעתיד
    (ובפרט בתור מנהיגים צעירים במדינת ישראל).

יעדים


  • המודרכים ילמדו על ההישגים השונים של מדינת ישראל לאורך השנים
  • המודרכים ידונו בנושא השיגים אישים של אנשים ייחודים
  • המודרכים ילמדו מאותם אישים על המשמעות  של לעבוד למען ההישגים שלך

ציוד


  • נספח א’
  • נספח ב’

פתיחה | זמן: 5 דקות


המדריך  יפזר בולים שונים על הרצפה (נספח 1) ויבקש מהחניכים לסדר את הבולים לפי קטגוריות.
חשוב שהחניכים יחשבו לבד על הקטגוריות אך הנה רשימת קטגוריות לדוגמה: הכרזת העצמאות, עליה לארץ, החייאת השפה העברית, חקלאות,  תנועות נוער, בריאות, שלום,  מערכות ישראל, יום העצמאות, תעשיה עברית, המצאות בתחום המדע והחלל, דתות, אולימפיאדה וספרות.
המדריך ישאל את החניכים מה משותף לכל הקטגוריות? תשובה: כולם השיגים ישראלים!

גוף | זמן: 10 דקות


הקבוצה תשב במעגל והמדריך יפתח דיון (ניתן לקרוא במקורות והרחבות על חוקי המעגל, אם הקבוצה זקוקה לכך ניתן לקרוא זאת גם בפניהם)

  • המדריך יבקש מכל  חניך לבחור הישג ישראלי אחד שמשתקף בבולים ולספר מדוע הוא משמעותי עבורו!

שאלות אפשריות נוספות כדי לפתח את הדיון(בעיקר לשאול חניכים שלא נפתחו מספיק מהשאלה הראשונה):

  • איזו השפעה יש להישג הזה בימנו (על החיים במדינה/על איך שהמדינה מוצגת בעולם וכד’)?
  • האם ההישג הזה שייך לקבוצת אנשים ספציפית או לכלל האזרחי המדינה?
  • איפה ההשפעות של השיג זה פוגשות אותך בחייך האישיים?
  • המדריך והקבוצה יאספו את הבולים ובמקומם המדריך יניח על הרצפה במרכז המעגל ארבעה תמונות והסבר ים קצרים על אנשים בעלי השיגים מיוחדים (נספח 2)
  • המדריך יבקש מהמודרכים לקחת דקה – לקרוא ולהתעניין באותם אנשים.המדריך יפתח בדיון נוסף על אותם אנשים ועל משמעות הישגם האישיים.

שאלות אפשריות לדיון:

  • מהו השיג אישי?
  • מה אפשר להחשיב כהשיג אישי?
  • האם משהו שאני אחשיב כהשיג אישי שלי ואדם אחר יחשוב שזהו לא השיג אישי, האם אותו אדם יכול להחליט בשבילי שזהו לא השיג?
  • מה זה אומר אם אנשים מחשיבים דברים שעשיתי כהישגים ואני לא?
  • את האנשים הללו אתם רואים כמקרים ספציפיים מיוחדים או כדוגמה למשהו שכל אחד יכול להשיג?
  • האם השיגים של אנשים אחרים יכולים להשפיע עלינו?

סיכום | זמן: 5 דקות


המדריך יקשר את כל הנאמר במעגל לחיינו עכשיו בהווה ולתפקידנו כמש”צים וכמנהיגים צעירים.

המדריך ימשיך בדיון:

  • האם השיגנו הלאומיים והשיגנו האישיים הם המדדים היחידים שמאפיינים אותנו כמש”צים וכמנהיגים צעירים במדינה?
  • אילו עוד מדדים קיימים?
  • האם חזון הנהגתי או רעיון לפרויקט יכולים לאפיין אותנו אם הם רק בגדר דמיון?
  • האם אני בכלל צריך להקים פרויקט כזה או אחר כדי להיחשב מנהיג? או שזה עצם הכוונה?

המדריך יסכם את ההדרכה:  ההישגים שלנו או חוסר בהשיגים לא מגדירים אותנו! (אי אפשר לוותר רק בגלל שפרויקט שלנו לא צלח)  ויותר מזה בתור מש”צים ומנהיגים צעירים במדינה מחובתנו לא רק להמשיך לנסות ולשאוף גבוה אלה גם לשים באחר ובעיקר בחניכנו את הרצון לשאוף ליותר.

מקורות והרחבות


מצורפים בקובץ המלא

נספחים


מצורפים בקובץ המלא

ממליצים לקרוא גם..
Close
Back to top button
דילוג לתוכן