מעגלי של"ח

קבלת האחר

שכבת המודרכים: ח’ – י”א
מקום הפעילות: כיתה
זמן פעילות משוער: 92 דקות
קובץ מלא: צפייה והורדה
נערך ע”י: צוות מש”צים פלוס

מטרה


  • המודרכים יפתחו יוזמות בקרב הקהילה לאחר הכרת האחר והשונה בקהילה

יעדים


  • המודרכים יצאו עם תוכנית מפורטת של יוזמה קהילתית
  • המודרכים יבינו את מורכבות הקהילה משכבות שונות
  • המודרכים יבינו את מקומם בקהילה וכיצד הם משפיעים על אחרים

ציוד


  • (נספח א’)
  • שולחנות * כמות הקבוצות
  • כיסאות * כמות מודרכים
  • שוקולד * כמות הקבוצות
  • בייגלה * כמות הקבוצות
  • נייר טואלט * כמות הקבוצות
  • (נספח ב’) * כמות הקבוצות
  • דפים * כמות הקבוצות
  • עטים * כמות המודרכים

פתיחה | זמן: 5 דקות


המדריך יניח את המעגלים (נספח א’) עם מדבקות שמסתירות את השמות של המעגלים.
המדריך ישאל מה כל מעגל מייצג מהקטן ביותר עד לגדול ביותר. בכל פעם הוא יחשוף את שם המעגל.
(אני, הסביבה הקרובה (משפחה/חברים), העיר, המדינה, העולם)

גוף | זמן: 85 דקות


חלק א’: (30 דקות דיון, 10 דקות סיכום)
המדריך מחלק את המודרכים לקבוצות של עד 5 אנשים. אסור למודרכים להתחלק לבד.

לכל קבוצה ולחן ועליו דף (נספח ב’).
בתפריט 3 מנות, כל מנה מביאה לקבוצה נושא שיחה.
המדריך מביא למודרכים לבחור עם מה הם רוצים להתחיל. (במהלך הדיון הם יכולים להתכבד בשוקולד/בייגלה)

נושא שיחה של “משהו מתוק”:
ספרו אחד לשני על התנדבות/פרויקט שלקחתם בו חלק והרגשתם משמעותיים.

נושא שיחה של “משהו מלוח”:
ספרו אחד לשני על מצב שיצא לכם לראות או לקחת חלק באפליה על רקע מגדרי/ גזעי.

נושא שיחה של “משהו לקינוח”:
אם הייתם יכולים להיות חלק מיוזמה ששמה לה לדגש להפסיק את הפערים בחברה או להוביל לאחדות חברתית, איזה חלק הייתם לוקחים?

  • לאחר ההתדיינות, המודרכים יחזרו למעגל ויספרו איך עברה להם הפעילות.

חלק ב’: (10 דקות שאלת פתיחה, 25 דקות קבוצות, 10 דקות הצגת פרויקטים)

המדריך שואל את הקבוצה:
איזה יוזמות אפשר לעשות בקהילה שלכם, בסביבה הקרובה שלכם?
לאחר דיון קצר, המדריך מחלק את המודרכים ל-5 קבוצות שונות מחלק א’.

על הקבוצה לחשוב על יוזמה/פרויקט התנדבותי שהם יכולים להוציא לפועל בעיר שלהם ולכתוב על דף את הפרטים הבאים:

  • שם הפרויקט, מטרת הפרויקט (לפחות 2 מטרות), מה דרוש מהם כדי שהפרויקט יצא לפועל.

המודרכים חוזרים למעגל וכל קבוצה מציגה את הפרויקט שלה.
במהלך כל הצגה המודרכים מציגים יתרונות וחסרונות של הפרויקט.
בסוף ההצגות המודרכים חושבים יחד איזה פרויקט הופך להיות הפרויקט של כל הקבוצה וכיצד מוציאים אותו לפועל.

סיכום | זמן: 2 דקות


המדריך יסכם ויסביר:
בכל קהילה יש אנשים שונים וצריך לקבל את כולם ללא הבדל.
יש לנו השפעה גדולה מאוד על הסביבה שלנו וחשוב ליזום פעולות או להתנדב במקומות כדי לעזור לאחר.

מקורות והרחבות


מצורפים בקובץ המלא

נספחים


מצורפים בקובץ המלא

ממליצים לקרוא גם..
Close
Back to top button
דילוג לתוכן